עצירויות

עצירויות כרוניות: בהתייחסות אל בעיית העצירויות יש להתייחס לכמה מרכיבים תזונה, שתיה, הקשבה לגופנו. יש להתבסס על תזונה העשירה בירקות ופירות על קליפתם. הקליפה מכילה תאית וסיבים המאפשרים ספיחה של נוזלים אל המעיים ולחלוח הקיבה, הגורמים להקלה ביציאות.
רצוי להוסיף לתזונתנו, סיבים תזונתיים הנמצאים לרוב בקליפות הדגנים ונקראים "דגנים מלאים" (אורז מלא, חיטה מלאה ועוד). תפריט העשיר בשומנים מחריף את הבעיה.
חשוב להקפיד על שתיה מרובה של כ-12 כוסות מים ליום. הנוזלים חודרים אל המעיים ואל הסיבים התזונתיים, מרככים את הצואה ועוזרים בפעילות מעיים תקינה.
הגוף אוהב "רוטינה" (שיגרה)- גם אם אין יציאות סדירות, ניתן להרגיל את הגוף, בשעה קבועה ביום ליציאה. אם זאת לא מומלץ לשבת הרבה זמן, ולמנוע מאמץ יתר, בכדי שלא יווצרו טחורים. במשך הזמן הגוף יתרגל.
מומלץ "הקשיב" לגופנו,אם הגוף מאוטט לנו לצאת, לא להתאפק, התאפקויות אלה יכולות לגרום לעצירויות בהמשך.
פעילות גופנית סדירה, תואיל אף היא לפריסטלטיקה (פעילות המעיים).
אל תרגילו את גופכם למשלשלים בין טבעיים או שאינם טבעיים, המעיים יהפכו במהרה לעצלים ויהיה קושי רב "לשכנעם" לעבוד באופן סדיר בלעדיהם.
בנוסף לכל, הרפואה הסינית יודעת לתת תשובות נהדרות לסובלים מבעיה זו ואחוזי ההצלחה גבוהים מאוד.